maandag 9 september 2013

Dag 28 : De Apennijnen in

Deze morgen ga ik per trein terug van Bologna naar Cesena. Daar wacht mij een aangename verrassing, want de mevrouw van het hotel zegt dat ik mijn gereserveerde maar niet gebruikte kamer niet hoef te betalen. Ik beloof haar een goede recensie te schrijven op Tripadvisor. 

Het loopt tegen tweeën als ik op weg ga. Het is warm, ik voel het overvloedige eten en de drankjes van gisteren nog in mijn lijf, maar ik ben dolgelukkig dat ik weer op de fiets zit. Vrijwel automatisch ga ik weer evalueren, want dat zit in mijn genen. De uitkomst van de evaluatie over de fietstocht tot-nu-toe is erg positief. Het enige dat ik in de toekomst anders zou doen, is geen verplichtingen meer aannemen tijdens een fietstocht. Een open agenda bevordert nog meer het gevoel van vrijheid, en geeft ook de mogelijkheid sneller of juist minder snel te gaan. Maar dat ik een dergelijke fietstocht graag nòg eens zou willen doen, daarover heb ik nu al zekerheid. 

De weg gaat de heuvels in, en daar zie ik voor de eerste keer de richting Rome aangegeven. Ik ben nu echt met het laatste deel bezig! Ik geniet van het aantrekkelijke landschap, vooral de pijnbomen doen mij keer op keer smelten: ze zijn zo mediterraan, zo gracieus. Vijgenbomen zijn er ook heel veel, ik ruik ze aan de kant van de weg en zie de platgereden vruchten op straat. Ik stop, pluk een stel verse vijgen en eet ze ter plaatse op. Dit is vakantie! 

San Piero in Bagno ziet er aantrekkelijk uit. Ik twijfel: zal ik hier stoppen voor de nacht, of nog een stukje doorrijden? Ik besluit nog een paar kilometer door te rijden naar Bagno di Romagna. Dit dorp blijkt minder aantrekkelijk dan San Piero, maar ik ga niet meer terug: dingen zijn zoals ze zijn, il faut assumer ses choix

Een trattoria serveert tagliatelle ai funghi en een fiorentina. Wat ben ik toch een bofkont dat ik dit allemaal kan doen en mee mag maken! 


Statistieken: 

Maandag 9 september: Cesena-Bagno di Romagna
Afgelegde dagafstand:  54,97 km
Reistijd:  3:16 uur
Gemiddelde snelheid: 16,8 km 
Max. snelheid:  33 km 
Totaal afgelegde afstand: 1892,25 km










Geen opmerkingen:

Een reactie posten